Mijn klanten willen graag nuttige informatie delen op hun website of blog. En mijn klanten hebben diverse passies en een divers aanbod van producten en diensten. Het leuke van mijn beroep als tekstschrijver is vervolgens dat je ontzettend veel leert over heel veel verschillende (deel)onderwerpen. Zo ook de afgelopen weken. Ik heb me voor een klant ondergedompeld in de wereld van sanitaire dienstverlening voor bedrijven. Elke week zat ik met Menno Slot, eigenaar van ‘The Healthy Workplace’ voor een informatiesessie in ‘De Oude Bieb’. Als input voor alle teksten die ik voor hem mag schrijven.

 

De wereld van sanitaire dienstverlening

Ik heb me eerlijk gezegd nooit gerealiseerd dat er zo’n wereld achter zit als ik naar het toilet ging in openbare gebouwen, bij bedrijven op kantoor, in het gemeentehuis, een restaurant, school etc. Voor Menno heel logisch, want hij zit al jarenlang in het vak. Maar voor mij compleet nieuw. Denk je maar eens in: als je op de toiletbril gaat zitten, toiletpapier pakt, je handen wast, met zeep, en ze daarna droogt met een papiertje uit de handdoekautomaat. De luchtverfrisser die ervoor zorgt dat je minder last hebt van de geurtjes van je voorganger. Hoe komen die sanitaire meubelen en diensten daar? En wat voor keuzes moest de ondernemer of eigenaar van het pand maken qua handdoekautomaten, zeepdispensers, afvalbakken, luchtverfrissers…  overal moet aan gedacht worden. Overal zijn veel keuze’s in. Qua aanschaf, bijvulling en onderhoud. En dan moet je ook nog stilstaan bij duurzaamheid en kostenbesparingen.

 

Handdoekautomaat bijvullen? Ik weet nu hoe!

Als tekstschrijver voor deze enthousiaste klant heb ik al veel geleerd, en ik geloof dat ik nóg meer mag leren over sanitaire producten en diensten bij bedrijven. Ik heb door het schrijven van de artikelen zelfs geleerd hoe ik een handdoekautomaat kan bijvullen. Nu is dit voor mij als tekstschrijver geen dagelijkse taak, maar voor sommige mensen wel. En ik hoop natuurlijk dat veel ondernemers of werknemers iets aan de informatie zullen hebben. Mensen die in de dagelijkse praktijk voor de uitdaging staan om een handdoekautomaat bij te vullen en niet 123 weten hoe. Via Google kunnen ze nu terecht bij ‘The Healthy Workplace’ voor informatie, handleidingen en tips. En voor persoonlijk advies kunnen ze dan gewoon even bellen met Menno.

 

Tekstschrijven = informatie delen = nuttig

Ja, teksten schrijven is leuk. Vooral als je weet dat je zelf iets leert door in de materie te duiken en dit te vertalen naar de ideale klant. En teksten schrijven om anderen verder te helpen voelt zó nuttig en fijn om te doen. In dit geval 2 vliegen in 1 klap. Ik help mijn eigen klant bij het verwoorden van zijn nuttige informatie en het laten zien van zijn expertise, en ik help zíjn klant weer door die informatie te verwoorden en online te delen waardoor ze snel weer verder kunnen.

En dat kun jij ook. Ook jij hebt heel veel (kleine) handige weetjes in je hoofd. Dingen die voor jou in je vak heel normaal zijn. Dingen waar je eigenlijk niet meer over nadenkt. Die bijna op de automatische piloot gaan. Maar dát is informatie waar jouw klant héél veel aan heeft. Je kunt je ideale klant online al helpen door informatie te delen op een blog, of in een informatie-artikel op een webpagina. Breek je informatie simpelweg op in kleine brokjes informatie, of een stappenplan en je hebt al een artikel dat online kan.

 

Over welk onderwerp zou jij een nuttig informatie-artikel kunnen schrijven voor je klant? 

 

Wil je liever een keer sparren over hoe je informatie-artikelen kunt inzetten om je klant beter van dienst te kunnen zijn? Of heb je een specifieke vraag?

Mail me gerust. Ik antwoord altijd.

 

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Post comment